Delta week 4 + week 5 - Reisverslag uit Caripe, Venezuela van Nina Ottevanger - WaarBenJij.nu Delta week 4 + week 5 - Reisverslag uit Caripe, Venezuela van Nina Ottevanger - WaarBenJij.nu

Delta week 4 + week 5

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

21 Februari 2013 | Venezuela, Caripe

Het grote avontuur ! De Delta! het was echt helemaal geweldig! het was een kayaktocht van een aantal dagen en het leren overleven in de Jungle. De eerste dag was een korte kayaktocht en sliepen we bij een groot gezin in hun huisje boven het water. Savonds met zn alle op de steiger liggen en de duizende sterren aan de hemel bekijken. heel mooi! na 4 vallende sterren gezien te hebben besluit ik om in mn hangmatje te kruipen en nog even mn dagboekje te schrijven. De volgende dag zou een korte tocht zijn. Een aantal locals leiden ons deze week een van 14 die echt al ziek veel doen in de Jungle, ongeveer alles. Huizen bouwen en dat soort shit. deze trip zou 3 uur moeten duren maar als we vertrekken is het water nog te hoog om door de boesh boesh te gaan.. moeten we de hele tijd wachten tot het water een beetje hoger staat haha.. deze dag heeft 7.5 uur geduurd. 7.5 uur in een kayak! maar gelukkig komen we wel aan in een pracht paradijs! een hutje van ondeveer 10m3 waar we met 20 hangmatjes moeten slapen komende nachten! Dat wordt cosy! maar alles gaat goed, de stelletjes kruipen bij elkaar in de hangmat wat ons weer een beetje meer ruimte geeft. Er is voor de rest niks. Savonds staat het water jhoog en als je datn ergens wilt gaan plassen moet je over omgevallen bomen lopen om een mooi plejkje voor jezelf te vinden. de 2e dag daar in het hutje hebben we het huis uitgebreid.. of eigenlijk heeft Harrison met de locals het uitgebreid.. Wij hebben geholpen met de materialen sjouwen, maar de rest was te zwaar voor ons. Harrison voelt zich deze week weer helemaal thuis! is echt leuk om te zien, hij bloeit helemaal op. Dat is een van de guids die ook uit de jungle komt van oorsprong. hij doet deze week ongeveer alles en de andere guid is erg lui bezig, wat ons allemaal irriteerd. De douche is de rivier, waar je in gaat met de blauwe zeep en met de zeep kan je je haren even een beetje wassen. Voordat je gaat zwemmen moet je zeker stellen dat je naar de wc geweest bent want als je plast in het water zulolen kleine wompjes tegen de stroom in willen zwemmen en ze zullen zich dan in jou nestelen en eitjes leggen.. Bah! en als je wilt zwemmebn moet je ook zeken stellen dat je geen wonden hebt ofzo, want de piranjas zijn dol op bloederige voetjes! Smiddags zijn we gaan vissen, we hebben niks gevangen. Ik had een x mbijna beet! echt het rok zoo ohard aan mn hengel! de hele hengel stond krom en wij giillenn!!! hadden we een mega stok te pakken! (schaammomentje van de dag). Laatste avond kwamen we aan in een lodge! helemaal mooi met wc douche en prullenbakken!! JEAAJJ!! En konden we na een week weer een drankje doen! deze week rusten en dan volgende 2 weken wandelen in Roraima! Over 2.5 week zullen jullie weer van me horen schatjes in Nederland! Lieve paps en Mams. jullie waren niet online iop skype! maar hoop dat alles goed gaat daar in Nederland met jullie!! Hou van jullie!