Caripe week 3 - Reisverslag uit Caripe, Venezuela van Nina Ottevanger - WaarBenJij.nu Caripe week 3 - Reisverslag uit Caripe, Venezuela van Nina Ottevanger - WaarBenJij.nu

Caripe week 3

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

03 Februari 2013 | Venezuela, Caripe

Wat gaat de tijd toch snel. We zijn naar Caripe geweest deze week. Wij vertrokken naar Caripe en Kelly verliet ons omdat ze naar merida vertrok (mn nieuwe vriendin uit Limburg). Het was 4 uurtjes rijden naar Caripe maar het wa echt een wereld van verschil. Geen strand, geen zon en het was gewoon koud savonds, 20 graden... Brrr.!De jeeptocht was lekke Cosy. Lekker opgekropt met zn alle maar super gezellig! lekker muziekje aan en een beetje swingen met zn alle! Na 4 uur aangekomen hebbe we onze tentjes opgezet en zijn we erna richting onze douche gaan wandelen. Een mooie waterval. Koudd! maar het was te doen! Daarna 2 uurjtes spaans les gehad en Savonds lekker gechilld in het tentje met Robbin en Lisa. De dag erna zhadden we sochtends spaans les en gingen we smiddags naar een koffie en cacaoplantage, was vet interessant allemaal! heel leuk! Savonds waren er steeds allemaal vuurvliegjes. Die vliegen en dan zijn ze een soort knipperlicht, heb er een aantal geprobeerd te vangen met Arora (meisje uit ijsland), is lastiger dan je denkt! De tenten stonden vlak bij een Grot met allemaal vieze vogels die erin leefden. We gingen de grot in en een van de leiding moest eventjes de melding geven dat als er iets nats op je valt, je even moet kijken of het koud is, dan is het water, of dat het warm is , dan is het vogelscheit! Deze opmerking leverde mooie reacties op: iedereen zette tegelijkertijd hun capuchon op :P. De vogels die daar in de cave leven kunnen het daglicht niet zien, dus als het voor ons licht is, is het voor hun donker. Ze kunnen alleen het licht van de maan en van de sterren zien. Overdag gebruiken ze hun echo om hun weg in de cave te kunnen vinden. en savonds (als het voor hen licht is) komen ze uit de cave om te gaan jagen. Is heel mooi hoe ze allemaal uit de cave komen als het donker is! Die avond zijn we naar Carlos zijn huis geweest, een gekke vriend van een van de leiding die mooie armbandjes maakt. Alleen carlos spreekt engels dus met de rest van de mensen daar moet je spaans proberen te praten (is een vet goede oefening). Robbin en ik zijn daar nog de hele avond gebleven toen de rest alweer naar huis ging. Vet lieve nieuwe amigos heb ik nu! Robbin en ik hebben beide nog een aantal armbandjes van ze gekregen, vet lief! en ze hebben ons aangeboden om na ons programma een week daar te blijven. Zij leren ons dan spaans, wij hen engels. We krijgen Salsa lessen en we leren hoe we die leuke armbandjes kunnen maken. Moeten we nog eventjes over nadenken, maar het is in iedergeval een geweldig mooi aanbod!. De laatste dag in Caripe was de grote dag. De hike van 6 uur!3 uur omhoog en 3 uur naar beneden. De weg omhoog was prima te doen, de goede mood erin houden door lekker te blijven zingen continu! maar het begon steeds meer te regenen en alles werd gladder en gladder. Eindelijk toen we de top bereikt hadden ws het mistig en hadden we totaal geen uitzicht, maar alsnog een overwinning! Nu nog de weg terug! het was glad en hebben bijna de hele weg naar beneden met onze kont in de modder naar beneden gegleden, alsof het een glijbaan was, wel een gevaarlijke glijbaan want de afgrond was er ook nog.. 1x dacht Harold (van de leiding) stoer te doen om een hele mooie glide te maken (wij wouden dit op video hebben dus hebben het gefilmd). Hij maakte zich klaar om te glijden.. hij kwamm... Hij ging hardd... en hij ging Teee hard! en glijd voor een stuk de afgrond in, probeerde zich nog opte trekken aan het gras maar gleed toen weg! hahahahah! we stonden gewoon met zn alle hem keihard uit te lachen! keken we naar beneden stond hij 5 meter onder ons! hahah! gelukkig is ie niet gewond geraaakt ofzo.. naja, toen tenminste nog niet.. de volgende glide is ie gevallen op een rots en heeft ie wss een rib gekneusd.. en toen moesten we nog 1.5 uur wandelen... toen was de sfeer er aardig uit! Eenmaal terug bij de Jeep onze laatste energie eruit geschreeuwd! Jeaaah!! WE HEBBEN HET GEHAALD! Savonds konden we naar de BBQ of naar t stadje! Ik dacht: laten we gaan stemmen. Wie wil naar Caripe? Bijna iedereen steekt zn hand omhoog. Óke.´ En wie wil naar de BBQ.. en jahooor! ik was de enige met de hand omhoog! Is toch veel leuker om met locals te BBQ´en en te voetballen enzo! maarja.. Door deze domme actie van me moest Harald weer keihard lachen en deed zn rib pijn! Dan maar een feestje bouwenn voor onze laatste avond in Caripe! Was een mooi feestje! met onze groep en Carlos en zijn vrienden! Nu terug in de thuisbasis! gister vertrokken de gekke amerikanen dus was er ook een flink feestje! was geweldig, maar mis ze al wel.. vanavond inpakken voor de Delta! 8 dagen kayakken door de rimboe en bij de indianen leven! GEWELDIG! en als we terug komen van de Delta! CAARNAVALL!!! NICE! Wordt een toptijdd!